Undgå følgeskader af mange timer bag skrivebordet

By | 19. maj 2017

Den rigtige stol

Sidder du i en dårlig stol, kan det føre til flere forskellige følgeskader. Derfor kan det være en god idé at investere i en god stol. En af de bedste og mest ergonomiske stole du kan finde er en gamer stol f.eks. denne Xcko gamerstol i sort/hvid. Designet af gamer stole tager sit udgangspunkt i sæderne fra racerbiler. Racesæder er udviklet efter samme principper som gamer stolen. Gameren og racerkøreren har nemlig en ting til fælles, og det er, at de sidder ned mange timer om dagen. Det stiller helt særlige krav til at stolen/sædet skal støtte alle de rigtige steder. En gamer stol er ofte yderst justerbar, så du kan tilpasse den perfekt til din krop. Til en gamer stol følger der ofte også en nakkepude og pude til din læn med. Det giver den ekstra støtte som du har brug for, når du sidder ned i mange timer.

XCKO gamerstol sort/hvid

Nogle af de førende producenter af gamer stole er AKRacing, Arozzi og DXRacer. De alle levere stole af super høj kvalitet i nogle fede designs. Udvalget af stort og de mange modeller kan fås i flere forskellige farver. Har du en perfektionist gemt i dag, så er det højst sandsynligt sikkert, at du kan finde en gamer stol, som matcher resten af dit gamer udstyr.

Eventuelle følgeskader ved mange siddende timer

Der kan være flere forskellige følgeskader forbundet med mange siddende timer. Nogle er mere hyppige end andre. Omfanget af de forskellige følgeskader variere naturligvis også fra person til person. Disse følgeskader er nogen af de mest almindelige:

Koncentrationsbesvær
Hovedpine/migræne
Nakke- og rygproblemer

Er du træt af dine dårlige stol? Her kan du finde en gamer stol. Ved at købe en gamer stol minimere du risikoen for følgeskader, da der i udviklingen af gaming stole er taget højde for ergonomi og komfort.

Stå op

Hvis det er muligt, er det en god idé, at du rejser dig op jævnligt i løbet af dagen. Har du et hæve/sænke skrivebord, så er det nemt. Så indstiller du blot dit skrivebord, så du står op og arbejder. Nogle beretter endda at stående arbejde bidrager til at gøre dem mere effektive. Hjernen bliver simpelthen aktiveret bedre. Det er videnskabeligt bevist at bevægelse bidrage til at forbedre dine kognitive evner. Så står du op og arbejder, så kan du med fordel bevæge dig en lille smule.

Styrk din krop

Det er vigtigt, at du holder din krop ved lige. En stærk krop en sund krop. Styrk kroppen med lidt styrketræning eller yoga. Har du en stærk krop minimerer du risikoen for de følgeskader, som kan være forbundet med at sidde ned mange timer om dagen. Specielt en god rygmuskulatur kan bidrage til, at du bedre kan klare timerne bag skrivebordet. Endvidere bidrager en stærk krop, som er i god form til en bedre stamina. En god stamina gør, at du bedre kan koncentrere dig i længere tid af gangen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *